„Drewniane Cylindry”

 

1.Opis materiału:

4 serie bloczków z drewnianymi cylindrami do osadzania. W każdym z bloków znajduje się po 1o drewnianych cylindrów, o kształcie walca z uchwytem do  chwytania , rozwijającym chwyt pensetkowy.

Blok A – Zmienia się wysokość cylindrów, natomiast ich średnica pozostaje bez zmian.

Blok B – Zmienia się średnica cylindrów, a ich wysokość pozostaje taka sama.

Blok C – Zmienia się wysokość i  średnica.

Blok D – Zmienia się wysokość i średnica – ale odwrotnie proporcjonalnie niż cylindry Bloku C.

 

2.Cel bezpośredni:

- Doświadczenie różnicy wymiarów przedmiotów – wysokości i średnicy.

- Rozwijanie umiejętności wzrokowego i dotykowego spostrzegania i różnicowania wielkości.

- Przyswojenie i utrwalenie pojęć i  ich znaczeń takich jak : gruby – cienki, wysoki – niski, gruby à grubszy à najgrubszy, grubszy niż, grubszy od.

 

3.Cel pośredni:

- Koordynacja wzrokowo-ruchowa – oko-ręka

- Ćwiczenie i doskonalenie chwytu pensetkowego, przygotowującego do  pisania.

- Rozwój małej motoryki

 

4. Zasób pojęć:

gruby-cienki

duży-mały

wysoki –niski

głęboki-płytki

 

5.Wiek:

Od kiedy pojawi się zainteresowanie materiałem.

 

Wskazówka: Ważne jest, aby Nauczyciel podczas pracy z dzieckiem siedział po prawej stronie Dziecka, chyba, że dziecko jest leworęczne, wtedy sytuacja jest odwrotna. 

 

 

 

 

 

 

 

 

powrót...

Poprzez manipulowanie, obserwowanie i porównywanie dziecko dochodzi

 do ogólnych

pojęć

 (…) w pracy

 z pomocami

 dziecko odnajduje związki,

zależności i

relacje

 zawarte we wszechświecie…

 

Maria

 Montessori

 przedszkole warszawa