„ Kolorowe walce”

1.Opis materiału :

Materiał składa się czterech pudełek drewnianych z pokrywkami w czterech różnych kolorach: czerwona, niebieska, zielona, żółta. W każdym z pudełek znajduje się po 10  walców, których kolor jest taki sam jak wieczko pudełka. Jako pierwsze wprowadza się walce czerwone i kolejno żółte, zielone i  niebieskie.

-Walce czerwone – wielkość taka sama, a średnica maleje

-           żółte – maleje wielkość i  średnica

-           zielone – średnica maleje , wysokość rośnie

-           niebieskie – wielkość maleje , średnica bez zmian

2.Cel bezpośredni :

-Doświadczenie różnicy wielkości przedmiotów a przez to:

-Przyswojenie i utrwalenie pojęć wielkościowych

-Poznanie i utrwalenie pojęć proporcji, stosunków i  porównywania wielkości np. duży, mały, gruby-cienki, wąski -gruby , wysoki - niski

3.Cel pośredni :

-Ćwiczenie motoryki – chwytanie, ustawianie, dopasowanie, balansowanie , płynność ruchów, mierzenie

-Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

-Przyzwyczajanie do systematyczności, porządku, dokładności.

-Pokazanie i przyzwyczajanie dziecka do tego, że wszystko w świecie jest uporządkowane, istnieje w harmonii, a pomoce tego uczą. Przyzwyczaja do dziesiętnego systemu porządkowania świata.

4.Wiek :

Od kiedy pojawi się zainteresowanie materiałem.

 

 

 

powrót...

Poprzez manipulowanie, obserwowanie i porównywanie dziecko dochodzi

 do ogólnych

pojęć

 (…) w pracy

 z pomocami

 dziecko odnajduje związki,

zależności i

relacje

 zawarte we wszechświecie…

 

Maria

 Montessori

 przedszkole warszawa